11 Nisan 2010

ÖZLÜ SÖZLER 50

Hayat yaşandığı kadar vardır. Gerisi ya hafızalardaki hatıra ya da hayallerdeki ümittir.

İnsanların, büyük tutkuları olmasaydı, küçük işleri başarırlardı. Longfellow

Doğruyu konuşmak için iki kişi ister: doğru söyleyen, doğru dinleyen! Thoreau

Elini uzatarak gökteki yıldızları tutsan ve başın göğe değse bile, sonunda sen yine yerdesin...

Her rüzgarda otlar gibi eğilip bükülürsen, dağ bile olsan ota değmezsin. Mevlana

Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. NAPOLEON

Övülmek isterseniz, alçak gönüllülüğü yem olarak kullanabilirsiniz. CHESTERFİELD

Gerçekten alçak gönüllü olan bir insan, kendisinden hiç söz etmeyen insandır.
LA BRUYERE

İnsan gururu yüzünden de alçak gönüllü olabilir.
MOUNTAİGNE

Yalan söyleyenlerin güçlü bir belleğe ihtiyaçları vardır. Corneille

Bir adamın gerçekten büyük olup olmadığını, onun alçak gönüllülüğünden anlayabilirsiniz.

Senden iyilere yerini vermesini bil.
KEBLE

En tatlı şarkılar en acı duyguları dile getirenlerdir. SHELLY

Yardıma çağırdığım şey acılardır.

Çünkü onlar dosttur ve iyi öğütler verirler. GOETHE

Geçmişteki acılarımıza gülümseyerek baktığımız anda büyümüşüz demektir.KHIEW

Yoksulluk içinde,mutlu anları hatırlamaktan daha büyük bir acı yoktur. DANTE

Büyük bir acı içinde bulunduğumuz zaman, yok olmayı vahşi bir zevkle düşünürüz. FOUQUET

Kendi acımız, bize başkalarınınkini bölüşmeyi öğretir. GOETHE

Acı tanımamış olmak,büyük bir acıdır. CICERO

Geçmişte çektiğimiz acılar bize,çekmekte olduğumuzdan daima daha hafif görünür. ANNUNZIO

Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler. Samuel JHONSON


Öyle alçak bir kapıdır ki açlık, geçilmesi zorunlu oldu mu, insan ne kadar büyükse o kadar eğilmek zorundadır.
Victor HUGO


Karnı açlardan çok, kalbi açlara acırım.
Cenap ŞAHABETTİN

Kral da dilenci de aynı iştahla acıkır. MONTEIGNE

Açlık ne dost,ne akraba,ne insanlık ne de hak tanır. Daniel DEFOE

Adalet güzeldir fakat liderlerde olursa daha da güzel olur. Hz.MUHAMMED

Ülkeler kılıçla alınır; ancak adaletle korunur. TİMURLENK

Adalet, haksız olana haksızlık gibi gelir. Çünkü her insan kendi gözünde suçsuzdur. Daniel DEFOE

Kuvvete dayanmayan adalet güçsüz,adalete dayanmayan kuvvet acımasızdır. B.PASCAL

Adaletin yasalarında bile mutlaka adaletsiz bir taraf vardır. MOTEİGNE

Adalet dünyadan kalkarsa, insan hayatına değer verecek bir şey kalmaz. I.KANT

Adaletsiz bir ülke mezbahadan başka bir şey değildir. CLEMENCEAU

Geciken adalet adaletsizliktir. W.S.LANDOR

Haksızlığa yönelip bütün insanların senin peşinden gelmesi yerine, adaletli olup yalnız kalman daha iyidir.M.GANDI

Hiç kimse, affettiği zaman olduğu kadar yükselemez. GOETHE

Başkalarını sık sık affet ama kendini asla P.SYRUS

Düşmanı affetmek, dostu affetmekten daha kolaydır. D.DELUZY

Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır. SCHILLER

Affedilmenin verdiği acı kadar hiç bir şey acı olamaz. MAUPASSANT

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.