6 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 11

Eğer güneşi gözden kaçırdım diye gözyaşı dökersen yıldızları da gözden kaçırırsın. R. TAGOR
Bir aptalı yanıldığına inandırmanın en iyi yolu kendi bildiğine bırakmaktır. JOHN BILLINGS
Ahlak duygumuz ihtiraslarımızı kontrol eder. BERNARD SHOW
Aklın bağlamadığı dostluğu akılsızlık kolayca bozar. SHAKESPEARE
Hayatta başarılı olmak için akılsız görünmeli ama akıllı olmalıyız. MONTESQUIE
Elinizde ise başka insanlardan daha akıllı olun ama bunu kimseye söylemeyin. CHESTERFIELD
Ben bilmediğimi bildiğim için diğer insanlardan akıllıyım. SOCRATES
Akıllı kimse kazandığı paranın bir kısmını, aldığı nasihatin ise birçoğunu saklar. HARRY KANS
Akıllılar zayıf taraflarını bildiklerinden yanılmayacaklarını ileri sürmezler. THOMAS JEFERSON
Altının değerini ölçmek için mihenk taşı vardır, insanların değerini ölçen mihenk taşı da altındır. THOMAS FULLER
Mücevherden kendini gözet zehri hiç kimse teneke kutu içinde sunmaz. CENAP ŞEHABETTİN
Arının evini yıkan balın tatlılığıdır. KARAMANLI NİZAMİ
Bal yiyen arısından gocunmaz. MEVLANA
İnsan bir çırak acılar ise onun efendisidir, acı çekmedikçe insan kendini tanımaz. ALFRED DE MUSSET
Asil kişi verilenin değerine değil veriliş şekline bakar. PLUTARCBOS
Atlar her zaman uysal olsaydı ağızlarına gem vurmak kimsenin aklına gelmezdi. VOLTAİRE
İnsan babasına borçlu olduğu saygıyı ancak baba olunca duyar. GOETHE
Balığa denizden başka her şey azaptır. MEVLANA
Balık tutmak için sineği feda etmelisin. GEOEGE HERBERT
Barış her şeyi hazmeden mutluluktur. V. HUGO
Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler ellerinden büyük iş gelmeyenlerdir. EFLATUN
Küçük işlere takılıp kalanlar büyük işler başaramazlar. LA ROCHEFAUCAULD
Basit adam karmaşık adamdan daha korku vericidir. DOSTOYEVSKİ
Başarı güçlü insana gülümser, güçsüz insanın üzerine çullanır. OSCAR WILDE
Çabuk elde edilen başarı insanı kararsız ve maceraperest yapar. BACON
Ceza görmeden yanılmak hakkı olduğu müddetçe insan daima başarıdan emin olur. E. RENAN
Hayatlarında hiç başarı göstermeyenler kendilerini başkalarının başarılarını küçülterek teselli ederler. C.S. ONGUN
Okunu hedeften öteye atan okçu okunu hedefe ulaştıramayan okçudan başarılı değildir. MOUNTAİGNE
Nasıl sözden söz açılırsa, başarıdan da başarı gelir. J.W. VON GOETHE
Başarısızlıklar güçlülere daha da güç verir. SAİNT ESCUPREY
Her şeyin en önemli noktası başlangıcıdır. EFLATUN
İnsan beklemeyi genellikle bekleyecek bir şeyi kalmadığı zaman öğrenir. VOLTAİRE
Bencil insan tek başına kalmış meyvesiz ağaç gibi kurur gider. TURGUNYEV
Büyük insanlar acılara şikâyetsiz katlanırlar. SCHİLLER
Büyük görünen birçok adam onlara yakından bakınca büyüklüklerinden çok şey kaybederler. W.S. LANDER
Büyük adam büyük olduğunu, fakat büyüklüğün de küçüklük olduğunu bilir. ARDE MAUREZ
Uçurtmalar rüzgâr kuvvetiyle değil, bu kuvvete karşı uçtukları için yükselirler. WILLIAM CHURCILL
Yüzeyde hazine bulamazsınız.
Düşlemek bilmekten daha önemlidir.
Gölgesiz mutluluk olmaz, güneşte bile leke vardır. KONFÜÇYÜS
Eşekten şeker esirgenmez ama eşek yaradılışı gereği otu bilinmez. MEVLANA
Bulutlar ağlamazsa yeşillikler nasıl gürler? MEVLANA
Küçük insanlar küçük şeylere çok kırılırlar büyük insanlar görür fakat kırılmazlar. LA ROCHEFAUCAULD
Büyük olmak iyidir ama insan olmak daha önemlidir. ALBERT SCHWEİTER
İnsanlığa olan güveninizi hiç kaybetmeyiniz çünkü insanlık bir okyanustur, okyanusa damlayan birkaç damla onu kirletmez. BUDHA
Kendini olduğu gibi kabul etmek kabul etmek istemeyen tek varlık insandır. ÇİN ATASÖZÜ
Hiç kimse sahip olduğu kafasından değildir, ama herkes kafasının yaptığından sorumludur.
Ekilen her sevgi er geç çiçek açar. RAUOL FOLLERAU
Tebessüm sözlere kanat takar. JACQUES GAUTHER
Konuşmayı öğrenmek için iki yıl susmayı öğrenmek için bir ömür gerekir.
Yarın geri kalan ömrünün ilk günüdür.
Başarı yolunda sürat isteğin şiddeti kadardır

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.