7 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 20

Her şeyin nezih ve sırasıyla olmasına izin verin.
Gücün ve mutluluğun temeli sağlıktır.
Tek bir başarı vardır o da istediğimiz biçimde yaşamak.
Zafer ilk adımla başlar.
Kişiler tembel değildir sadece kendilerine esin kaynağı oluşturacak kadar güçlü hayalleri yoktur. Antony ROBBİNS
Düşünmek zor iştir muhtemelen bu yüzden çok az kişi düşünüyor.
İyi bir başlangıç başaının yarısıdır.
İnsan hayal ettiği sürece yaşar.
Düşünmeden kaçınmanın kestirme yolu yoktur. T. A. EDİSON
Davanıza samimi bir arkadaş kazandırmak istiyorsanız önce onu samimi bir arkadaş olduğunuza inandırın. Abraham LİNCOLN
Aynada görüyormuş gibi adamları yaşamlarına bakın sonra da onlardan kendinize örnekler bulun.
Dünyanın dönüşü hariç her tür akıntıya karşı durabilirsiniz. Japon Atasözü
En iyi asker saldırmaz, üstün savaşçı saldırmaz. En büyük lider mücadele etmeden kazanır, en başarılı yönetici emretmeden yönetir.
Görüşlerinde çok fazla ısrar edenler anlaşacak çok az şey bulurlar.
Anlayışsız davransa bile anlayışla cevap ver.
Nerede olursanız olun elinizdekilerle yapabileceklerinizi yapın.
Yaşam durağan değildir. Zihnini değiştirmeyenler, evindeki zavallılar ve mezardakiler durağandır.
Sürekli aynı şeyleri yaparsanız aynı sonuçları alırsınız.
Uğrunda ölebilecek bir şeyiniz yoksa bu sizin yaşam mücadelesi için uygun olmadığınızı gösterir.
Diğerlerini bilen akıllıdır ama kendini bilen daha akıllıdır, diğerlerini kontrol eden güçlüdür ama kendini kontrol eden daha güçlüdür.
Kullandığınız sözcükler nasıl yaşayacağınızı belirler. Yunan Atasözü
İnsan çevrenin değil çevre insanın yaratıcısıdır.
Doruğa ulaşsanız bile hâlâ ulaşılması gereken tüm gelecek önünüzde durmaktadır.
Küçük şeyler küçük zihinleri etkiler.
Yaşamda hedeflenen iki şey vardır: Birincisi istediğini elde etmek ikincisi de ondan hoşlanmaktır.
Sadece yeteri kadar sevebilirseniz dünyanın en güçlü insanı olabilirsiniz.
Her disiplinli çalışmanın birden fazla ürünü vardır.
Kendinizi başarıya adamışsanız başaracağınızı biliyorsunuz demektir.
İlk adımların ve son adımların farkında olun.
Eylem mükemmel hitabettir. W. SHAKESPEARE
İnsanların kullandığı en iyi ilaç sözcüklerdir
Düşünce dili çürütürse dil de düşünceyi çürütür.
SONUÇLARI BELİRLEMEDE BEŞ TEMEL ADIM
1. Sonuçlarınızı olumlu cümlelerle kurun
2. Mümkün olduğu kadar kesin konuşun
3. Açık bir kanıtlama yordamına sahip olun.
4. Kontrollü olun
5. Sonuçların bütünsel olarak anlamlı ve istenilir olup olmadığını sınayın.
Kelimeler duvarda olabilir köprü de
Başarısız olmanın en temel yolu kararsızlıktır.
Daima almayı hedeflediğinizden daha fazlasını verin
Yaşamdaki problem insanların önce istemesidir.
Sadece kendiniz için çalışıyorsanız gerçekte başarılı değilsiniz demektir.
Mal cimride silah korkakta, karar zayıflarda olursa düzen bozuk demektir.
Işık gök gürültüsünden, düşünce de eylemden önce gelir.
Düşünce ek eylem biç.
İnsanlar sadece anladıkları konularda konuşsalardı dünyadaki sessizlik dayanılmaz olurdu. Max LEMER
Her şeyden önemlisi kendine dürüst olmandır.
Evren sınır tanımaz sadece biz düşüncelerimizle sınırlarız kendimizi
Kendi kendisinin yasası olan insana hiçbir yasa gerekmez. Hiçbir yasayı çiğnemez o gerçek bir kraldır.
Yalnızca düşünceleriniz üzerinde mutlak bir kontrole sahipsiniz.
Hayal kurulmayan yerde insanlar mahvolur.
Düşüncelerine hâkim olamayanlar kısa zaman sonra davranışlarına da hakim olamazlar.
Geçmiş ve gelecek yoktur sadece sonsuz bir şimdi vardır.
İnsan kapısında cenneti cehennemi cennete çevirir.
Cesaretin en korkunç düşmanı korkudur. İçindeki korkuyu yenmeyi başarabilen insan en büyük kahramandır.
Yarın yeteneğimi kaybedecek olursam harika zaman geçirdim der ve yaşamaya devam ederdim. Bugün için yaşar gelecek için plan yapardım. Michael JORDAN
Hiçbir şeyi olduğu gibi göremeyiz. Biz her şeyi kendimize göre yorumlarız.
Olaylar karşısında gösterdiğimiz tutumlar olayların kendisinden daha önemlidir.
Rüzgârın yönünü değiştiremiyorsanız yelkenleri değiştirin.

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.