7 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 28

Başkalarının başarılarını görebilirseniz başarı basamağında bir adım atmış olursunuz.
Sorumluluk olmadan başarı olmaz.
Sahip olmadıklarına değil sahip olduklarına bak.
Yaşam bir koşudur, o koşuda ne kadar çok geçersen o kadar iyi yaşarsın
Sevgi hak edenin,
Umut sabredenin,
Zafer inanın,
Mutluluk bekleyenin olur.
İlk izlenim son izlenimdir. İngiliz Atasözü
Otu çekip köküne bak.
Zaman kendisini kullanmayı bilmeyenleri sinsice öldüren bir zehirdir.
Tebdili mekânda ferahlık vardır.
Emretmeden yönetebiliyorsanız lidersiniz demektir.
Kendine galip gelen tüm dünyaya galip gelir.
Saygı olan her yerde korku vardır ama korku olan her yerde saygı yoktur. EFLATUN
Köpeğe gem vurma kendini at sanır. C. ŞEHABETTİN
Yaşlılık bir tür misafirliktir onu iyi ağırlamak gerekir. HARİRİ
Altını görünce her şey boyun eğer demir kollu terazi SADİ
İşlediğiniz günahları gizlediğiniz gibi yaptığınız iyilikleri de gizleyiniz.
Kötünün dünyada eseri kalmaz.
Zehir kadar acı da olsa gerçek ilacını içiniz.
Sürünün üzerine atılacak kurt sürünün sayısını düşünmez.
Kaybedecek bir şeyi olmayan insandan korkulur. GOETHE
Reklam olarak yapılan iyilik, iyilik değildir.
Üç kişinin bildiğini bütün köy biliyor demektir. Alman Atasözü
Hiç kimse senin sırrına senden daha fazla sadakat göstermez. SADİ
İnanmak istemeyeni hiç bir mantık inandıramaz. C. ŞEHABETTİN
İyiliğe gücün yetmezse kötülük yapma
Yıkılıp düşene gülme sakın, yiğit düşüp kalkmayınca belli olmaz. KARACAOĞLAN
Tatlı tatlı yemenin bazen acı acı kusması vardır.
İyilerle dost ol ki kötülerden emin olasın.
Yenilmez düşman: Öfke, Şifası olmayan hastalık: Hırs
Gerçek dostlar yıldızlara benzer karanlık olunca ilk onlar gözükür.
Bir kapı kapalı olduğunda diğeri açılır, ama biz genellikle kapanan kapıya öyle uzun süre pişmanlıkla bakarız ki kapının açıldığını fark edemeyiz
İnsanı az bilmek kadar kuşkulandıran bir şey yoktur
Aptal insan, susarak kazandıklarını konuşarak kaybeder.
Kendinizi yönetemezseniz başkaları tarafından yönetilirsiniz.
Başarının sırrı ayrıntılarda gizlidir.
Affetmek başarının ödülüdür.
Başa gelen cehaletlerden başkalarını sorumlu olmak en büyük cehalettir.
Akıllı konuşur, çünkü söyleyecekleri vardır aptal da konuşur, çünkü kendini bir şeyler söylemek zorunda hisseder.
Bazıları için başkalarının kusuru hazinedir.
Öyle dualarımız vardır ki kabul edilince daha kötü oluruz.
Gerçek güneşe benzer çünkü çoğu insan gözlerini bozar diye bakamaz.
Yaşlanmaktan korkanlar var hâlbuki yaşlanmamaktan korkmalı
En acınacak yaratık kaplumbağalarla yürümek zorunda kalan atlardır.
Köhne fikirler paslı çivilere benzer söküp atmak kolay değil.
Hak edilmemiş alkış sahte para gibidir, er geç zarar verir.
Çanın içi boş olduğu için çok ses çıkarır. KONFÜÇYÜS
Beklenen gün gelecekse çekilen çile kutsaldır.
Bir gün hep dışarıdan baktığın cama değil, hep dışarıya baktığın cama bak.
Kişi umduğuna küser.
Bağa bak üzüm olsun yemeye yüzün olsun.
Bir mecliste kendini övmek ödünç elbiseyle caka satmaya benzer.
Kusurlarınız ne kadar çoksa başkalarında o kadar çok kusur arasınız.
Gölgede yaşayanlar güneşi göremezler.
Niçin mi fikir değiştiriyorum? Çünkü ben fikirlerimin sahibiyim kölesi değil, fikirlerime karşı hiçbir taahhüdüm yok ister değiştiririm ister saklarım.
Gündüz kandilini hazırlamayan gece karanlığa razıdır MEVLANA

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.