7 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 19

Dostluk gündüzleri görünmez o ateşböceği gibi geceleri parlar
Gerçek dostlar iyi günde davet edilince gelir, kötü günde davetsiz gelir.
Şehvet, gençlik, gurur… Mezar hepsini alır. VİCTOR HUGO
Bildiğini bilenin arkasından gidiniz,
Bildiğini bilmeyeni uyarınız,
Bilmediğini bileni öğretiniz,
Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız. KONFÜÇYÜS
İnsanların en bilgisizi başkalarındaki şüphe uğruna kendideki kesin bilgiyi terk edendir.
Başkalarını çiğneyerek yürürseniz mutlaka bir yerlerde yuvarlanırsınız.
Başkalarını hor görenler başkalarından fazla kendini alçaltmış olurlar.
Günümüzde insanlar her şeyin fiyatını biliyorlar ama hiçbir şeyin değerini bilmiyorlar.
Öğüt vermek kolay yapmak zordur.
Bir iyilik yaparsan onu hiç hatırlama bir iyilik görürsen onu hiç unutma
İçinizde ne taşıyorsanız dışınızda onu görürsünüz.
Hayatın her anı karar zamanıdır.
Gerçek belki yaşlanır ama asla ölmez.
Herkesi kuyunun dibinde gören insan aslında kendisi kuyunun dibindedir.
Toz duman dindikten sonra bindiğinin at mı eşek mi olduğunu anlarsın
Kavga ettiğin kimselerle bile barış kapısını hep açık tut.
Eline geçen her fırsatta çevrene tohum saç varsın başkası biçsin
Yarım yaparım düşüncesi iradesizliğin bir ifadesidir.
Tecrübe hataların birikimidir.
Öğrenilmesi gereken ilk dil tatlı dildir.
Ahlak olmayan yerde kanunlar bir şey yapamaz. NAPOLYON
Başarı ulaşılması gereken bir sonuç değil sürekli gelişen bir çalışmadır.
Ya yapmak istediklerinizi yaparsınız ya da başkalarının sizin için hazırladığı planlara uyarsınız.
Gerçek güç paylaşılır hâkimiyeti gerektirmez
BAŞARI
Çok ve sık gülmek,
Çocukların ve akıllı insanların sevgisini kazanmak,
İçtenlikle eleştirilerin kıymetini anlamak,
Kötü arkadaşların yoldan çıkarma girişimlerine dayanabilmek,
Başkalarındaki en iyiyi bulmak,
Sağlıklı bir çocukla, güzel bir bahçe ya da saygın bir durumla biraz daha iyi bir dünya bırakabilmek,
Hatta tek bir kişi bile olsa, birilerinin siz yaşadığınız için daha rahat nefes almasını sağlamak. Ralph Wande EMERSON
GÜÇ: İstediğiniz sonuçları yaratabilme ve olaylar içerisinde diğer kişilere hak ettikleri değeri verebilme yeteneğidir.
GÜÇ: Düşüncelerinizi amacınıza uygun olacak şekilde yönlendirebilmek için hayatınızı değiştirebilme yeteneğidir.
GÜÇ: Sizin ve değer verdiğiniz kişilerin ihtiyaçlarını tanıma ve giderme yeteneğidir.
GÜÇ: kesin olarak istediğiniz sonuçlara ulaşabilmek için düşünce süreci ve davranışlarınızı yani kendi krallığınızı yönetme yeteneğidir.
Her disiplinli çalışmanın birden fazla ürünü vardır.
Hazırlıklı olarak fırsatla karşılaşmak şans dediğimiz sıçrama tahtasıdır.
BAŞARIYI SAĞLAYACAK YEDİ TEMEL TETİKLEYİCİ
1) Hırs
2) İnanç
3) Strateji
4) Değerlerin açıklığı
5) Enerji
6) Bağlayıcı güç
7) İletişimin mükemmelliği
Her eylemin atası düşüncedir.
İnsan inandığıdır.
Yapabilirler çünkü yapabileceklerine inanıyorlar.
İnançlar mükemmelliğin temelidir.
Sosyal çevrenin ön yargılarından farklı fikirleri kendine güvenerek açıklama yeteneğine sahip çok az kişi vardır. EINSTEIN
Gelecekte olmasını istediklerimizi sanki şimdi yaşıyorum.
İNANCIN KAYNAKLARI
1. Çevre
2. Küçük ya da büyük olaylar
3. Bilgi
4. Sonuçların gelişmiş sonuçlar
İyi ağaç kolay yetişmez rüzgar ne kadar güçlü olursa olsun ağaçlarda o kadar sağlam olur.
BAŞARIYA GİDEN YOL
-İstediğiniz sonuçları bilmek
-Harekete geçmek ve
-Başarılı oluncaya kadar değişmede gereken esnekliği gösterin.Hata değil çare bulun Henry FORD
İnsanlar ne kadar öğrenirse öğrensin bunlar denenmiş ve hatayla sonuçlanmış deneyimlerin ürünüdür.
Sorumluluk her alanda başarının destekleyicisidir.
Başarısızlığa inanmak beyni zehirlemenin bir yoludur.

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.