8 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 41

Bir fark yaratmak için çok küçük olduğunuzu düşünüyorsanız, bir sivrisinekle yatağa hiç girmemişsiniz demektir.Anita RODDICK

Para insanı değiştirmez, sadece maskesini düşürür.

Dünyanın en yoksul insanı, paradan başka hiç bir şeyi olmayandır.

Ayakta ölmek, dizleriniz üzerinde yaşamaktan çok daha iyidir.

Bozulan dostluktan sonraki nefret, meyvelerin en öldürücüsüdür.

Para herşeyi yapar diyen adam, para için herşeyi yapan adamdır.

Denk olmayan birleşmelerin en kötüsü, gönüllerinkidir.

Sevgiler geçici olabilir, aşklarda ölümlü... Ölümsüz olan tek şey, sadece dostluklardır.

Dost, insanın yapacak hiçbir şeyi olmadan, konuşacak hiçbir laf bulamadan, sessizce birlikte olabildiği kişidir.

Ey hayat ! Ölüme şükret, seni onun yüzünden seviyorum.

Kişilikli olmak, kimse görmediği zaman da doğru olanı yapmaktır.

Hayat tiyatro gibidir, en kötü insanlar, en iyi yerlerde otururlar.

Maddi hayata tapanlar, deniz suyu içenlere benzerler, içtikçe susuzlukları artar.

İmkânsızla, imkân dahilinde olanın arasındaki tek fark, insanın kararlılık derecesidir.

Kardeş, dost olmayabilir... Ama dost, her zaman kardeştir.

Kalbin kendine has öyle nedenleri vardır ki, akıl hiç bir zaman anlayamaz.

Yumuşak olma eğilirsin sert olma kırılırsın V. HUGO
En büyük ceza insanın vicdanının sesini dinlemesidir çünkü hiç kimse kendi vicdanının sesinden uzaklaşamaz MOUNTAIGNE
Kim hazırsa şans gider ona konar PASTEUR.
Durgun suyu bulandırmak kimseye fayda etmez.
Sevginin ağır yükünü taşımak zordur ama sevgisizliğin yükünü taşımak imkânsızdır.
Sevgi birbirine bakmak değil birlikte aynı yöne bakmaktır. Fransız Atasözü
Kurtlarla arkadaş ol ama baltayı elinden bırakma Rus Atasözü
Bir insan treni kaçırırsa başka tren gelir, bir ulus treni kaçırırsa başka bir ulus gelir onu trene alır. ÖZDEMİR ASAF
Başarı da başarısızlık da tesadüf değildir.
Dostluk sınanmaz sınanınca dostluk olmaz
Uzaktan bakınca koyunların hepsi aynıdır.
Yeni kapıyı açmak için eski kapıları kapamak gerekir.
Son dakika olmasaydı çoğu işler yapılmazdı.
Bundan 20 yıl sonra yaptıkları için değil yapmadıkların için üzüleceksin

Dünya, sonsuzluğun içinde küçük bir parantezdir. SİR THOMAS BROWN
Ürkek biri tehlikeden önce çekingen, tehlike sırasında korkak, tehlikeden sonra da cesurdur. JEAN PAUL RİCHTER
Zengin denizciler, yoksul çiftçi yağmura sevindiği için yoksul çiftçiye küfrederler. EDMUND DCVALLER
İnsan toprak sahibiyse, toprak da onun sahibidir. EMERSON
İnsanların tutkuları olmasaydı küçük işleri başarırlardı. LONGFELLOW
Tutku dinlemek bilmez BULWER- LYTTTON
Bizi, bizden başka kimse utandıramaz. J.G. HOLLAND
Utanç, gençlerin süsü, yaşlıların yüzkarasıdır. ARİSTO
Beklemesini bilenin her şey ayağına gelir. BALZAC

Yarın sabah ne sevdiğimiz kişilerin yüzleri ne de kendi yüzümüz aynı olacaktır. Leo BUSCAQLIA
Yüksek tepelerde hem kuşlara hem de yılanlara rastlanır, biri sürünerek biri uçarak yükselebilmiştir. C. ŞEHABETTİN
Güllerin dikeni var diye üzüleceğine dikenin çiçeği var diye sevin.
Kelimelerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız. KONFÜÇYÜS
En insani davranış, bir insanın utanılacak duruma düşmesini önlemektir. NİETZSCHE

Birçok insan mutluluğu burnunun üstünde unuttuğu gözlük gibi etrafında arar, DROZ
Dev eserleri taşlar değil onu işleyenler meydana getirir. J.F. MOTLEU
Bana “ Ben sana zarar verebilirim, tekme atabilirim “ dersen bil ki insan değil eşek ya da ata ait özelliklerinle övünüyorsun demektir. EPİKTOLES
Kendi kendimizin altında kalmalıyız ki, cemiyetin üstüne çıkabilelim. N. F. KISAKÜREK
İnsanların umudunu kırma belki sahip olduğu tek şey umududur.
Kendisini idare edemeyen başkasının emri altında yaşamaya mahkumdur. VİCTOR HOGO
Öyle insanlar vardır ki ancak başkalarını üzdükleri zaman sevinirler. ANDRE MAUROİS
Deniz ne kadar dalgalı da olsa durulur.
İhanetin büyüğü küçüğü olmaz.
Tehlike öğrenilmez. GOETHE
Dostluk kuvvetli bir bağdır, paraya ihtiyaç duyulduğunda başvurulmazsa ömür boyu sürer. MARK TWAİN

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.