7 Eylül 2009

ÖZLÜ SÖZLER 25

Eğer insanları önyargılardan kurtaracak bir şey yapabilirsem kendimi ölümlülerin en mutlusu sayarım. MONTESQİEU

Önyargı bazı şeyleri bilmemek değil, insanın kendi kendini bilmemesidir. MOUNTESQİEU

Bilimsel gelişmeleri desteklemeyen toplumlar gerilemeye mahkûmdur.

Gelişme eki ve yeni değerlerin kaynaşmasıyla oluşur.

Hayatta hiçbir şey olması gerektiği gibi değildir.

Sana taş atana sen çiçek at.

Dün rüya, yarın hayaldir.

Kişinin fikri ne ise zikri de odur.

İyi eğitim iyi ekonomiyle, iyi ekonomide iyi eğitimle olur. İngiliz Atasözü

Mutlu olmak için sıradan olmak zorundasınız, sıradanlığa karşı koyacaksanız mutsuz olmaya mahkûm olmak zorundasınız.

Büyük işler küçük işlerin birikiminden oluşur.

Fedakârlık olmadan dostluk da arkadaşlık da olmaz.

Ölümsüzlüğü düşünmek boşuna emektir.

Davranış herkesin kendi yüzünü gösterdiği bir aynadır. GOETHE

En hüzünlü marş mağlubiyet marşıdır.

İnsanları rahata ve kolaya alıştıran asla onun dostu değildir.

Deneyimsiz insanlar her tür sorunu parayla çözeceğini sanır. Franklin ROOSWELT

Zaferin babası çoktur, mağlubiyetin babası yoktur.

Deneyim en değerli hazinedir, parayla satın alınamaz. DESCARTES

Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. SOCRATES

Akıl, her şeyi olduğu gibi görmekten başka bir şey değildir.

Bir insana gülmek, ona verilen en büyük cezadır. MOLİERE

İnsan en çok kendisine gülünmesinden korkar. MOLİERE

Yalnız kendisini düşünen insan yumurta pişirmek için komşusunun evini yakar. BACON

Konuşmak gereksinim olabilir ama susmak sanattır. Madame de STAEL

Bir şeyi ilk defada yapmanın olumsuz yanı onun ne denli güç olduğunu kimsenin anlayamamasıdır. WALTWEST

Dünyada istediğim ve bana yaşamı sevdiren iki şey var: Aşk ve Özgürlük

-aşk uğruna gerekirse yaşamımı veririm ama özgürlük uğruna aşkımı da feda ederim. V.HUGO

Bilgi insanı kuşkudan,

İyilik acı çekmekten,

Kararlı olmak da korkudan kurtarır. KONFÜÇYÜS

Paranızı hâlâ sayabiliyorsanız gerçekten daha zengin değilsiniz demektir. Paul GETTY

Beklemesi bilenin her isteği olur. Victor HUGO

Büyük halatlar çok kez büyük kalın halatlar gibi bir yığın ince ipten meydana gelmiştir. V. HUGO

Büyük tehlikelerin bir güzelliği vardır birbirini tanımayan insanlar arasında kardeşlik yaratır. V.HUGO

Yaşamın en muhteşem mutluluğu insanın sevdiği bir şeye inanabilmesidir. V. HUGO

İnsan beyni mideye benzer önemli olan içine ne kadar girdiği değil ne kadarının hazmedildiğidir.

Yaşam iki bölümden oluşur:Brüt yaşam ve net yaşam

Brüt yaşam: doğumdan ölüme kadar geçirdiğimiz süredir.

Net yaşam: kendimizle ve sevdiklerimizle yaşayabildiğimiz başkasının doğruların uymadığımız, içimizdeki sesi dinlediğimiz ve kendi kanatlarımızla çook uzaklara uçabildiğimiz süredir.

Bilmediğin bir şey sana acı vermez.

Bütün dünya üzerinde bir tek güzel çocuk vardır o güzel çocuğa bütün anneler sahiptir. Çin Atasözü

Zaman hiç kimseyi beklemez.

Dün mazi, yarın muamma bugün ise avuçlarının içinde sunulmuş bir armağandır sana

Dostlar nadide mücevherlere benzer onlar hem güldürür hem de başarı için cesaret verirler.

Yaşlanan kurt son anda duaya benzer.

Yalnızlık bazen insana korkunç bir güç ve enerji verir. Franz KAFKA

Hak ve adalet için yazılan yazılar tüm silahlardan daha etkilidir. Emile ZOLA

Yaratıcılık çalışma, çabalama ve sabırla elde edilir.

Affet fakat unutma.

Karanlık gece bitince gider.

Her çıkışın bir inişi ol

Kitapsız ev ruhsuz bir beden gibidir. Markus ÇİÇERO

Gerektiğinde dost babası ol ama kendine de babalık yapmayı unutma

Savaşa girişmeden önce kaçış yollarını da hesapla. Napolyon BONAPARTE

Çile başarıya giden yolun tuğlasıdır.

Hayat da masal gibidir ne kadar uzun olduğu değil ne kadar iyi olduğu önemlidir.

Çocuklar donmamış beton gibidir, üzerine ne düşerse izi kalır.

Sevgi aya benzer, büyümediği zaman küçülmeye başlar.

Hayat nefes aldığımız anların değil, nefesimizi tuttuğumuz anların toplamıdır.

Dünyaya en çok ışık veren şey matbaa mürekkebidir. BALZAC

Duygularını bile ekonomik kullanacaksan aşkı unutacaksın.

Toplumun mutluluğu bireylerin mutluluğundan önce gelir. PLUTON

Bir başkasına yapabileceğiniz en büyük yardım sahip olduklarınızı onunla paylaşmak değil, kendinde de bir şeylere sahip olması için ona yol göstermektir. B. FRANKLIN
En büyük zaman hırsızı karasızlıktır.

Unutmayın ki sizi dinleyenler anlattıklarınızı kendi bakış açısıyla bakarlar.

Hiç yorum yok:

HAKKIMDAKİ HER ŞEY

Yıllardır okuduğum kitap, dergi, gazete vs.lerden not aldığım özlü sözleri, fıkraları, elektronik postama gelen eğitici ve öğretici kıssadan hisse paylaşımları, bazen ağlatan, bazen güldüren, bazen ders veren öyküleri, sağlıklı yaşam önerilerini hayata dair herşeyi blogumda sizlerle paylaşmak istedim.

Amacım öğrenmek, daha fazla öğrenmek, öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak, eğlenmek, eğlendirmek, güzel ve zevkli vakit geçirmek.

Burçlarla ilgim hiç yoktur -"ikizler burcu"nun bildiğim tek özelliği öğrenmeye sonsuz meraklıdır- bu özelliği çok iyi taşıdığım kesin.

Doğa aşığıyım saatlerce doğa belgesellerini izlemekten sıkılmam. Bunda adımın çiçek olmasının ve mesleğimin de etkisi vardır.

Sıkı bir lakto vejeteryanım. "Et, tavuk, balık ve yumurta yemeyen ama süt ve süt ürünlerini tüketen vejeteryanlar" Hayvan sevgim vejeteryan olmamı sağladı.


Klasik Türk Müziği ve eski nostaljik şarkıları dinlerim. Alpay, İlhan İREM, Ajda PEKKAN, Erol EVGİN, Yıldırım GÜRSES... hayranıyım.

Bloguma yapacağınız eleştiri ve yorumlar benim için önemlidir. Bu sayede eksiklerimi görür, düzeltirim. Eleştiriye çok açık olmadığım söylenir ama işin aslı öyle değil. (Lütfen blogumu eleştirip, yorumlarken bunu dikkate almayın çünkü beni değil blogumu eleştiriyorsunuz) Eleştirileriniz doğrultusunda blogumu yönlendiririm ve mutlaka dikkate alırım.

Eleştiri konusunda hayat felsefem: Karşımdakinin beni eleştirmesi için beni çok iyi ve içten tanıması, beni gerçekten sevdiğine inanmam lazım. Aksi takdirde eleştiriye kapalıyımdır karşımdaki insan arkadaşım, dostum aile bireyim beni çok iyi tanıyorsa ve sevdiğinden şüphem yoksa çok acımasız eleştirebilirler ve eleştirirler de ...

İnsanlarla iletişimim güçlüdür -en azından ben böyle düşünüyorum.- Çünkü insanları hatalarıyla kabul ederim zaten hatasız insan olduğuna inanmayanlardanım ben dahil. Bu konuda hayat felsefem Mevlana'nın "Hatasız dost arayan dostsuz kalır" sözüdür. Orhan Gencebay'da bir şarkısında "Hatasız kul olmaz" sözüyle arkadaşlık ve dostluk felsefemi çok iyi tanımlamış.

Fazla duygusalım değişmeyi denedim bu özelliğimden vazgeçemeyeceğimi anlayınca vazgeçtim. Zaten duygusal olmak da insan olmanın bir erdemi.

İNTERNET İLETİŞİM KOPUKLUĞU YAPIYOR MU?

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ZORUNLU OLMASI DOĞRU BİR UYGULAMA MI?

MEDYANIN KÜLTÜR YOZLAŞMASI YAPTIĞINA İNANIYOR MUSUNUZ?

CANIM EDİZ UFUK'UM

CANIM EDİZ UFUK'UM
Hayatımın Anlamı

Blog Listem

CANIMIN İÇİ

CANIMIN İÇİ

Üniversite giriş sınavının tekrar iki basamaklı sınav olması sizce:

Okul öncesi yaştaki çocuklara bilgisayar sizce yararlı mı, zararlı mı?

CANLARIM

CANLARIM
HAYATIMA ANLAM VERENLER

Bu Blogda Ara

Ahh! Kalbim

Ahh! Kalbim
Powered By Blogger

İzleyiciler

Blog Arşivi

HAKKIMDA

Fotoğrafım
AĞRI, Türkiye
Klasik ikizler burcuyum. Yeni şeyler öğrenmeye, yeni yerler görmeye meraklıyım. Doğa tukunuyum.Kendimle barışık bir insanım bu konuda hayat felsefem Tevfik Fikret'in " Hak bildiğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin ve "çoğunluğun doğru demesi benim bu sonucu doğru dememi gerektirmez" sözüdür." İnsanlarla iletişimim güçlüdür ama hemen dost olmam. Çünkü dostluk "sevgi, saygı, güven, özveri ve sadakat üzerine kuruludur.İnsanları hatalarıyla kabul ederim şimdiye kadar hiç hatasız arkadaş aramadım. Zaten kusursuz insan olduğuna da inanmam. Mevlana'nın "Hatasız dost arayan, dostsuz kalır" ve Orhan GENCEBAY'ın bir şarkısında söylediği "Hatasız kul olmaz" sözünü dostluk felsefem olarak belirledim. Fazla modern görünmeme rağmen yeniliklere zor adapte olurum. Eski alışkanlıklarımı değiştirmek, onlardan vazgeçmek zor gelir bana.Benim için önemli olan bir şeyi benim beğenmemdir başkalarının ne dediğini fazla umursamam hatta hiç umursamam. Beğenmediğim tek yönüm hayattaki güçlüklerin beni çabuk pes ettirmesi, olumsuz duygular yüklemesi ve bu duygulardan zor kurtulmam. Değişmeyi çok denedim ama şimdiye kadar başaramadım. Bundan sonrası içinde haydi hayırlısı...Lakto vejeteryanım.