KAHVERENGİ
*Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar.
*Kahverengi toprak rengidir ve diğer insanlar arasında kaybolur gidersiniz.
*İş görüşmelerinde, profesyonel toplantılarda sakın kahverengi giymeyin.
KIRMIZI
*Kırmızı, iştah açar.
*Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır.
*Dünyadaki gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu hayretle fark edeceksiniz; Cola Cola, *Pizza Hut, Mc Donald's, Ülker, Burger King... bu listeyi binlere çıkarabilirsiniz.
YEŞİL
*Yeşil, güven verir.
*Yaratıcılığı körükler.
*Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir.
*Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş.
SİYAH
*Siyah, gücü ve tutkuyu tercih eder.
*Hırsın da bir ifadesidir.
*Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır.
*Işığı yok eder.
MAVİ
*Sakinleştirici bir renktir,
*Batıda bu etkisi yüzünden intiharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
*Çocukların yaramazlıklarının azaldığını tespit etmişler.
LACİVERT
*Lacivert kozmik bir renk olarak kabul edilir
*Sonsuzluğu, otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır.
*Mavi, ayrıca yeme içgüdüsünü azaltan bir renktir.
*Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler. Neden dersiniz? O yüzden dünyadaki firmaların yarısından fazlası logolarında maviyi kullanırlar.
TURUNCU
*Portakal rengi ise çabuk dikkati çeker.
*Portakal rengi, bulunduğu grubu sayıca çok gösterir.
GRİ
*Gri, diplomatik ve ağır bir renktir ama hareketsizliği, yavaşlığı ve ciddiyeti temsil eder.
*Silahlı Kuvvetlerde her yeri griye boyarız. Kapılar, kaloriferler... Devlette de her şey gridir. Yaratıcılığı öldürdüğü öne sürülür.
BRONZ
*Bronz, genelde negatif bir etki yaratır.
*Tepki almak istediğinizde işe yarar.
* Belki biraz da içki rengi ile benzeşmesi yüzünden içki reklamlarında kullanılır.
*Kimi bankaların yazı karakterlerinde altın-bronz karışımı bir şekil ve renk kullandığını görürsünüz çünkü bu renkler altını ve parayı çağrıştırır.
MOR
*Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinç altında korkuttuğu tespit edilen bir renktir.
PEMBE
*Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler.
*İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giymektedirler
SARI
*Sarı, geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.
*Ayrıca Yol çizgilerinin beyazdan sarıya dönüştürülmesindeki sebep de sarının dikkat çekici bir renk olmasından kaynaklanır.
*Sanılanın aksine sarı beyazdan daha göz alıcı bir renktir.
*Geçiciliğin ifadesi olduğu için de tüm dünyada taksiler sarıdır; dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye.
*Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar. "Ürün geçici, lütfen geri getirin." Demek istiyorlar.
*O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde sarıyı kullanmaz.
(Portakal ve bronz yada bakır kimi zaman yer alabilir.)
BEBEYAZ
*Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden eğer üzerinde fazla şaibeler olan bir politikacıysanız, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelisiniz.
*Beyaz elbiseler sizin temiz olduğunuz imajını verir.