Bir fikrin 12 d’nin hepsine birden uymasının ideal bir durum olduğu düşünülerek kullanılması tavsiye ediliyormuş;
1- Durdurur
Kalabalığın arasında kendini gösterir mi? Sesini bağırmadan da duyurur mu?
2- Dahil eder
Tüketiciye cevap hakkı doğuyor mu? Kendinden bir şey buluyor mu?
3- Duru
Karmaşıklaşan hayatlar ve karmaşıklaşan medyada basitçe anlatılıp, en yalın haliyle ifade edilebiliyor mu?
4- Diri
Daha önce kurulmamış bir ilişkiyi ortaya çıkaran taze bir fikir mi?
5- Derdini anlatır
Verdiğiniz mesajın konuştuğunuz insana bir şey ifade ettiğinden ve doğru anlaşılacağından emin misiniz?
6- Doğru
Konuşmayı seçtiğiniz tüketici grubuna, gitmek istediğiniz yere yani stratejinize uyumlu mu?
7- Doğurgan
Başka mecralarda çalışır mı? Radyo spotu olur mu? İnternette çoğalır mı? Gelecek sene tazeleyip devam ettirebilir miyiz?
8- Değer katar
Markamın gerçek sahipleri olan tüketiciler nezdinde markamın değerini artırır mı? satışlara katkıda bulunur mu?
9- Davranışta değişiklik yaratır
Markam hakkındaki düşünceleri, önyargıları olumlu yönde değiştirir ve davranışa yansır mı?
10- Denemeye teşvik eder
Harekete geçirir mi; telefon ettirir, bayiye uğramayı sağlar, daha detaylı bilgi alma isteği uyandırır mı?
11- Dilden dile dolaşır,
Sohbet esnasında insanların arkadaşlarına anlatmak isteyeceği bir konu yaratır mı? İnsanları olumlu konuşturur mu?
12- Dünyayı gezer
Pasaportu, vizesi var mı? Evrensel mi? Brezilya’da ya da Çin’de de anlaşılır ve etki yaratabilir mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder